Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

Sabtu, 29 November 2014

Kehidupan Seorang Hamba Allah

Assalamualaikum pembuka bicara,

Buat saudara dan saudari yang Arya hormati. Semoga Allah merahmati kita semua.

Hidup di dunia ini ibarat perantau. Tiada kehidupan yang mudah dan kosong tanpa sebarang dugaan. Sesungguhnya Allah itu adil. Kasihnya begitu besar dan agung. Andai diuji janganlah kita mengalah dan mengeluh. Adilnya Allah itu kerana dugaan yang diberi mengikuti kemampuan diri kita. Saat kita diuji.. carilah Allah sebagai peneman. 

Hidupan tanpa dugaan umpama berlayar di laut yang tanpa ombak. Dugaan itu ujian yang terindah. Arya juga manusia biasa. Bukanlah Arya mengatakan dugaan itu terlalu indah dan terlalu mudah bagi Arya. Arya percaya~ segala dugaan Allah ada hikmah di sebaliknya. 

Hiduplah sebagai manusia yang menerima segala ketentuan Illahi. Kadang-kadang kita tersasar daripada perkataan "menerima ketentuan Illahi" akibat terlalu kecewa dan sedih. Tapi ingatlah walau sesakit mana dugaan itu, walau seperit mana yang kita alami.. Allah sentiasa ada untuk kita.



Hidup ini kita diberi pilihan untuk memilih dan dipilih. Jika kita memilih untuk dipilih maka buatlah yang terbaik dan menerima segala pilihan. Sekiranya kita memilih, maka buatlah pilihan yang terbaik. Pilihan yang mendapat keredhaan Allah dan ibu bapa kita.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

maaf~ bukan saya nak berceramah atau mencarut pada malam ni. Post ini sekadar untuk mengisi masa lapang saya yang sememangnya lapang sangat-sangat. Post ni ditulis berdasarkan pengalaman hidup saya. Arya jugak nak kongsikan betapa Allah itu sentiasa ada. Tak pernah lupa tak pernah hilang walau sesaat. 



*Tadahkan tangan anda, dan berdoalah buat saudara kita di 'sana'. Doakan perjuangan mereka dalam menegakkan agama Allah.

"Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh"


1 ulasan: